![Afbeelding](/uploads/4/5/9/7/4597192/editor/cqi.jpg?1708547523)
Kwaliteit: meten en verbeteren
Om de kwaliteit en de waardering van de behandelingen bij Psychologiepraktijk Halderberge te monitoren wordt o.a. gebruik gemaakt van een gestandaardiseerde vragenlijst, de CQi GGZ & VZ. Na de afronding van iedere behandeling wordt aan de cliënt(e) gevraagd om deze vragenlijst in te vullen. Dit biedt mogelijkheden om op basis van deze feedback de kwaliteit van de behandelingen te meten en te verbeteren. Klik op de afbeelding voor meer informatie over deze vragenlijst.
Om de kwaliteit en de waardering van de behandelingen bij Psychologiepraktijk Halderberge te monitoren wordt o.a. gebruik gemaakt van een gestandaardiseerde vragenlijst, de CQi GGZ & VZ. Na de afronding van iedere behandeling wordt aan de cliënt(e) gevraagd om deze vragenlijst in te vullen. Dit biedt mogelijkheden om op basis van deze feedback de kwaliteit van de behandelingen te meten en te verbeteren. Klik op de afbeelding voor meer informatie over deze vragenlijst.
Cliëntervaringen
In onderstaande tabel zijn de afgeronde gemiddelde scores per schaal opgenomen van de ingevulde vragenlijsten van het afgelopen jaar. Onderstaande gemiddelden zijn gebaseerd op de vragenlijsten die zijn afgenomen vanaf januari 2024 tot en met heden. Deze rapportcijfers zijn mogelijk nog niet representatief vanwege de korte periode waarin deze vragenlijst afgenomen wordt, maar de resultaten worden continu geactualiseerd op deze website.
TABEL: Uitkomsten CQi GGZ & VZ (tot en met juli 2024)
In onderstaande tabel zijn de afgeronde gemiddelde scores per schaal opgenomen van de ingevulde vragenlijsten van het afgelopen jaar. Onderstaande gemiddelden zijn gebaseerd op de vragenlijsten die zijn afgenomen vanaf januari 2024 tot en met heden. Deze rapportcijfers zijn mogelijk nog niet representatief vanwege de korte periode waarin deze vragenlijst afgenomen wordt, maar de resultaten worden continu geactualiseerd op deze website.
TABEL: Uitkomsten CQi GGZ & VZ (tot en met juli 2024)
Schaal |
Score |
Bejegening |
5.0/5 |
Informatie behandeling |
4.5/5 |
Samen beslissen |
4.5/5 |
Uitvoering behandeling |
5.0/5 |
Rapportcijfer |
9.5/10 |
Keurmerk Kortdurende Generalistische GGZ 2024
Stichting KiBG heeft verklaard dat Psychologiepraktijk Halderberge op overtuigende wijze heeft toegelicht dat en hoe door de organisatie invulling wordt gegeven aan de normen van het Keurmerk Kortdurende Generalistische GGZ 2024. De praktijk heeft een kortdurende generalistische werkwijze en is betrokken, innovatief, transparant, trots en zelfkritisch.. Het versterken van de eigen kracht en zelfregie van cliënten en het continu verbeteren van zorg staan bij Psychologiepraktijk Halderberge hoog in het vaandel.
![Afbeelding](/uploads/4/5/9/7/4597192/published/certificaat-lazaroms.jpg?1715853738)
Zorgkaart Nederland
Op de landelijke website www.zorgkaartnederland.nl kunnen cliënten een waardering geven over de behandeling die zij bij hun zorgverlener gekregen hebben.
Visitatie NIP
In 2023/2024 heeft Psychologiepraktijk Halderberge meegedaan aan de Kwaliteitsvisitatie van het NIP. Kwaliteitsvisitatie is een ter plaatse te verrichten onderzoek waarbij leden van de beroepsgroep in georganiseerd verband, de wijze waarop en de omstandigheden waaronder de zorg wordt verleend, beoordelen op grond van vooraf opgestelde eisen en normen: de Kwaliteitscriteria NIP. Het belangrijkste doel van de visitatie is een verbeterproces op gang te brengen, de kwaliteit te verhogen en aan te scherpen. Op 23 april 2024 is de praktijk gevisiteerd en heeft Patrick Lazaroms het Certificaat Kwaliteitsvisitatie NIP ontvangen. De praktijkvoering voldoet aan de criteria en de normen van de professionele standaard van het NIP.
Op de landelijke website www.zorgkaartnederland.nl kunnen cliënten een waardering geven over de behandeling die zij bij hun zorgverlener gekregen hebben.
Visitatie NIP
In 2023/2024 heeft Psychologiepraktijk Halderberge meegedaan aan de Kwaliteitsvisitatie van het NIP. Kwaliteitsvisitatie is een ter plaatse te verrichten onderzoek waarbij leden van de beroepsgroep in georganiseerd verband, de wijze waarop en de omstandigheden waaronder de zorg wordt verleend, beoordelen op grond van vooraf opgestelde eisen en normen: de Kwaliteitscriteria NIP. Het belangrijkste doel van de visitatie is een verbeterproces op gang te brengen, de kwaliteit te verhogen en aan te scherpen. Op 23 april 2024 is de praktijk gevisiteerd en heeft Patrick Lazaroms het Certificaat Kwaliteitsvisitatie NIP ontvangen. De praktijkvoering voldoet aan de criteria en de normen van de professionele standaard van het NIP.